Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności strony internetowej Starostwa Powiatowego w Rybniku

Starostwo Powiatowe w Rybniku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojego serwisu
internetowego zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron
internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego
Starostwa Powiatowego w Rybniku.

Status pod względem zgodności

Strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r.
O dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Jednostka nie posiada aplikacji mobilnych.

Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności

Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 17.03.2025 r.

Metoda przygotowania oświadczenia

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot

publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internatowej prosimy o kontakt.

Osobą odpowiedzialną jest Artur Lazar, adres poczty elektronicznej: admin@starostwo.rybnik.pl

Kontaktować się można także telefonicznie pod numerem telefonu 32 4161362. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji
w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania
zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej
żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna
także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje
o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich
możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

http://www.rpo.gov.pl/

Informacje uzupełniające

Data publikacji strony internetowej: 2013-01-12

Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: 17.03.2025 r.

44-200 Rybnik

ul. 3 Maja 31

Tel. 32 4228300

Faks. 32 4228658

strony internetowej starostwo.rybnik.pl

e-mail: kancelaria@starostwo.rybnik.pl

Adres podawczy ePUAP: /SPRybnik/skrytka

Adres do e-doręczeń: AE:PL-54921-50869-WBCID-21

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku.

Starostwo Powiatowe w Rybniku, ul. 3 Maja 31 44-200 Rybnik.

Do budynku prowadzi 5 wejść: 1 wejście główne (na ścianie zachodniej budynku, 3 wejścia boczne na ścianie północnej budynku oraz 1 wejście boczne (na ścianie południowej budynku od strony parku dostosowane jest dla osób niepełnosprawnych).

Wejście dla osób niepełnosprawnych znajduje się na poziomie przyziemia – niski parter bez barier dla wózków inwalidzkich.

Toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych znajduje się po prawej stronie od wejścia
(od strony komunikacji).

  1. Na parkingu przy urzędzie wyznaczono dwa miejsca postojowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością. W budynku znajduje się winda ( wejście do windy znajduje się po lewej stronie od wejścia od
    strony komunikacji) w związku z powyższym jest zapewniona dostępność dla osób
    z niepełnosprawnościami na każdej kondygnacji.

Po wejściu do budynku karta informacyjna znajduje się na wprost od wejścia.

  1. W budynku odpowiednio oznakowana jest winda, toaleta dostosowana dla osób
    niepełnosprawnych, kancelaria oraz punkt przyjęć interesantów w Referacie Komunikacji. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym. Obowiązująca w urzędzie Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego uwzględnia zasady ewakuacji osób z niepełnosprawnościami. W urzędzie wyjścia ewakuacyjne są wyraźnie oznakowane.

Załączniki

Plik Opis Wielkość pliku Pobrania
pdf Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego 74 KB 77
Przejdź do treści