Katarzyna Wawoczny – Sekretarz
Do zadań i kompetencji Sekretarza należy:
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania Starostwa, w szczególności:
- sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych, obiegiem informacji w Starostwie,
- wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Starostwa w zakresie ustalonym przez Starostę,
- koordynowanie prac związanych z opracowywaniem projektów aktów określających strukturę, funkcjonowanie i zasady działania Starostwa,
- koordynowanie działań wymagających współdziałania prac pomiędzy komórkami organizacyjnymi starostwa,
- egzekwowanie przestrzegania dyscypliny pracy i terminowego załatwiania spraw,
- organizowanie działań mających na celu podnoszenie kwalifikacji przez pracowników,
- zapewnienie warunków materiałowo-technicznych dla działalności Starostwa,
- nadzorowanie zakupów środków trwałych oraz koordynowanie gospodarki powierzchnią użytkową budynków wchodzących w skład siedziby Starostwa,
- przygotowywanie zarządzeń Starosty w zakresie komórek organizacyjnych objętych kierownictwem i nadzorowanie przygotowania zarządzeń Starosty w pozostałym zakresie,
- koordynowanie współpracy z organizacjami pozarządowymi, w szczególności w zakresie działań wymaganych ustawą o pożytku publicznym i wolontariacie.
- zapewnienie sprawnego działania organów Powiatu, w szczególności:
- koordynowanie prac dotyczących przygotowywania i wnoszenia pod obrady rady projektów uchwał i innych materiałów przedstawianych przez zarząd lub inne uprawnione podmioty,
- nadzorowanie prac związanych z organizacją posiedzeń Zarządu,
- przygotowywanie projektów uchwał zarządu w zakresie komórek organizacyjnych objętych kierownictwem i nadzorowanie przygotowania projektów uchwał zarządu w pozostałym zakresie,
- nadzór nad realizacją wniosków komisji Rady, uchwał Zarządu i Rady,
- kontrola terminowego przygotowania przez kierowników komórek organizacyjnych Starostwa materiałów na sesję Rady, posiedzenia Komisji i Zarządu,
- kontrola terminowego przygotowania przez kierowników komórek organizacyjnych Starostwa odpowiedzi na zapytania i wnioski radnych,
- kierowanie obiegiem dokumentów,
- kierowanie lub sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Starostwa w zakresie ustalonym przez Starostę.