ZASADY FUNKCJONOWANIA STAROSTWA POWIATOWEGO W RYBNIKU OD DNIA 25 STYCZNIA 2022r.
Komunikat o pracy Urzędu.
W związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną Starostwo Powiatowe w Rybniku od dnia 25 stycznia 2022r. przyjmuje klientów w sprawach pilnych, w szczególności w zakresie realizacji zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom, w godzinach pracy Urzędu.
Wszelkie usługi realizowane są przy zachowaniu reżimu sanitarnego, uwzględniając bezpieczeństwo klientów i pracowników Urzędu, zatem konieczne jest zachowanie odpowiedniego dystansu i wyznaczonego limitu osób, osłonięcie ust i nosa oraz stosowanie środków dezynfekcji.
W budynku obowiązuje zasada ograniczonego przemieszczania się klientów i pracowników Urzędu.
Obsługa klientów za wyjątkiem Referatu Komunikacji odbywa się na korytarzach Starostwa Powiatowego, na parterze budynku, w wydzielonych miejscach, w następujący sposób:
Wejście główne (limit 6 osób jednocześnie przebywających na korytarzu)
Sprawy z zakresu:
- Kancelarii Urzędu,
- Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
- Referatu Oświaty, Promocji, Kultury i Zdrowia,
- Referatu Gospodarki Nieruchomościami,
- Wydziału Geodezji dot. Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej,
- Powiatowego Rzecznika Konsumentów (tylko i wyłącznie po wcześniejszym umówieniu telefonicznym),
- Punktu Paszportowego (obsługa na stanowisku),
- Bankowego Punktu Kasowego (obsługa na stanowisku).
Wejście od strony NFZ przy szlabanie wewnętrznym (limit 3 osób jednocześnie przebywających na korytarzu) – przez wywołanie domofonem:
Sprawy z zakresu:
- Wydziału Geodezji dot. Ewidencji Gruntów i Budynków,
- Architektury i Budownictwa.
Wejście od strony parku (limit 7 osób jednocześnie przebywających na korytarzu)
Sprawy z zakresu:
- Referatu Komunikacji, (klienci obsługiwani są w zwyczajowo przyjęty sposób na stanowiskach pracy, przy wykorzystaniu systemu kolejkowego)
- Punktu ubezpieczeniowego.
Wejście od strony dziedzińca oraz budynku PCPR zostaje wyłączone dla obsługi klientów Urzędu.
Zawiesza się przyjmowanie osobiste stron w sprawie skarg, wniosków i petycji.
Punkty Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Poradnictwa Obywatelskiego udzielają porad telefonicznie po wcześniejszym umówieniu pod nr telefonu 324161346.
Wszystkich Klientów Urzędu obowiązuje całkowity zakaz wstępu do budynku bez założonej maseczki osłaniającej nos i usta pod rygorem niewykonania usługi oraz zawiadomienia służb mundurowych.
Damian Mrowiec
Starosta Rybnicki
Kasa Banku jest czynna w godzinach pracy Urzędu.
Nadal zachęca się do regulowania zobowiązań finansowych za pomocą płatności elektronicznych na numery kont:
- Rachunek bankowy dochodów nr 98 8456 0009 2001 0023 9628 0004 na który należy dokonywać wpłat za wypisy z ewidencji gruntu, materiały geodezyjne.
- Rachunek bankowy dochodów Skarbu Państwa nr 28 8456 0009 2001 0023 9628 0003 na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłat za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa.
- Rachunek bankowy dochodów nr 46 8456 0009 2001 0023 9628 0067 na który należy dokonywać wpłat innych niż opłaty komunikacyjne i geodezyjne
- Rachunek bankowy dochodów nr 68 8456 0009 2001 0023 9628 0059 na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłat komunikacyjnych.
Istnieje również możliwość płatności kartą tylko w tym zakresie.
Punkt Paszportowy w Rybniku przyjmuje w godzinach pracy Urzędu.