Umów wizytę w urzędzie skarbowym – rusza nowa usługa KAS

  • Od 26 października 2020 r. w 5 województwach uruchomiliśmy nowy model obsługi podatników. Od 16 listopada model obejmie cały kraj.
  • Załatwienie sprawy podczas bezpośredniej wizyty w urzędzie będzie możliwe po jej wcześniejszym umówieniu.
  • Możliwość umówienia wizyty w urzędzie zwiększy bezpieczeństwo podatników i komfort przy załatwianiu spraw.

„Elektroniczna usługa, która umożliwi podatnikom umówienie wizyty w urzędzie skarbowym, to ważny krok w programie „Klient w centrum uwagi KAS”. Dzięki usłudze zwiększymy komfort załatwiania spraw w urzędzie przy zapewnieniu wytycznych dotyczących bezpieczeństwa, co jest szczególnie ważne w obecnej sytuacji” – mówi szef Krajowej Administracji Skarbowej, Magdalena Rzeczkowska. Nowy model obsługi uruchomiono pilotażowo latem tego roku w urzędach skarbowych w województwach podlaskim i wielkopolskim. 26 października usługa została wprowadzona w 5 kolejnych regionach, w tym w województwie Śląskim. W tym województwie już od dzisiaj podatnicy mają dostęp do formularza online, za pomocą którego mogą umówić wizytę na terminy od 9 listopada włącznie. Wcześniejsze załatwienie sprawy (tzn. przed 9 listopada) będzie możliwe po skontaktowaniu się ze swoim urzędem. Docelowo usługa obejmie urzędy skarbowe również w pozostałych województwach i będą mogli z niej korzystać klienci KAS w całej Polsce.

Jak się umówić na wizytę
Wizyty można umawiać już od dzisiaj, na terminy od 9 listopada włącznie. Wizytę można umówić:

  • przez Internet – możesz skorzystać z elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.plhttps://wizyta.podatki.gov.pl/ lub swojego urzędu skarbowego,
  • telefonicznie – numery telefonów sprawdzisz na stronie www swojego urzędu skarbowego,
  • w urzędzie – podczas osobistej wizyty w punkcie „Umawianie wizyt”, który znajduje się blisko wejścia.

Podatnicy doceniają nową usługę
Ankieta przeprowadzona wśród podatników z województwa podlaskiego, w którym przeprowadzono pilotaż usługi pokazała, że 77 proc. ankietowanych uznało, że wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia sprawność załatwienia sprawy i zwiększa bezpieczeństwo. 72 proc. stwierdziło też, że elektroniczny formularz jest zrozumiały i czytelny.

Inne sposoby załatwiania spraw online
Zachęcamy do dalszego korzystania z dotychczasowych zdalnych form załatwiania spraw w urzędach skarbowych. Oprócz infolinii Krajowej Informacji Skarbowej i możliwości załatwienia swoich spraw podatkowych przez strony podatki.gov.plhttps://www.podatki.gov.pl/ i biznes.gov.plhttps://www.biznes.gov.pl/pl, dostępne są też specjalne numery telefonów w urzędach skarbowych. Można je znaleźć na stronach internetowych urzędów w zakładce Kontakt.

Ważne: ze względu na sytuację epidemiczną do urzędu umawiajmy się tylko, jeśli jest to niezbędne, a wizytę zarezerwujmy przez internet lub telefonicznie. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnego czekania w kolejce i zadbamy o bezpieczeństwo swoje i innych.

Skip to content